Stijn Meuris en Wim Opbrouck promoten hogescholen PXL en Howest

Standaard

meuris 1

Onder de noemer ‘Randgevallen’ start vandaag een campagne op Studio Brussel en op Youtube, waarin Wim Opbrouck en Stijn Meuris het hoger onderwijs in West-Vlaanderen en Limburg promoten. Dit op initiatief van de hogescholen PXL en Howest, die de handen in elkaar slaan. Uniek, want het is de eerste keer dat twee hogescholen samen campagne voeren en vernieuwend, omdat ze dit als eerste via YouTube doen.

In een reeks van acht YouTube-filmpjes tonen Wim Opbrouck en Stijn Meuris de weg naar de hogescholen. Niet volgens een vast scenario, want de filmpjes zijn geïmproviseerd, en doen denken aan tv-programma’s als De Ideale Wereld en Iedereen Beroemd. De campagne wordt ondersteund met een radiospot die loopt vanaf midden april 2017.

Lode De Geyter, algemeen directeur Howest: “Howest en PXL hebben een vergelijkbaar DNA. We hebben een heel vernieuwend en creatief aanbod. Voor deze campagne vertrokken we niet vanuit een concurrentiemodel, maar vanuit een sympathie voor elkaar. Misschien komt dit doordat we beiden ‘aan de rand van Vlaanderen’ liggen.”

Ben Lambrechts, algemeen directeur PXL: “Limburgers en West-Vlamingen hebben veel met elkaar gemeen. We hebben beide stevige roots in de regio en een ruime blik op de wereld. Dat we beide aan de rand van Vlaanderen liggen is een troef. Vandaar de gemeenschappelijke luchtige campagne opgehangen aan ‘randgevallen’.”

http://www.randgevallen.be

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s