PXL-onderzoekers krijgen inspirerende werkomgeving waar bedrijven en studenten welkom zijn

Standaard

pxl

Hogeschool PXL is deze week gestart met verbouwingswerken op haar campus aan de Hasseltse Elfde-Liniestraat. De kantoren van PXL-Research en de vroegere polyvalente zaal worden verbouwd en gemoderniseerd tot een nieuwe stimulerende leer- en werkomgeving voor onderzoek en onderwijs. Hippo architecten tekende de plannen voor de verbouwing die tegen september 2017 afgerond moet zijn. De kosten worden geraamd op 1,2 miljoen euro.

“We creëren een werk- en ontmoetingsruimte voor de 130 onderzoekers van PXL-Research, met vaste en flexibele werkplekken en ruimte voor authentiek onderwijs,” vertelt algemeen directeur Ben Lambrechts, “want ook onze junior collega’s (studenten) zijn welkom. Zij kunnen hier samenwerken aan opdrachten en projecten.” Daarnaast komt er ook een creatieve ruimte, waar brainstorm- en pitch-sessies kunnen plaatsvinden, dit alles in de nabijheid van PXL-Congress en het PXL-restaurant.

“Hogeschool PXL staat ten dienste van de samenleving,” verklaart algemeen directeur Ben Lambrechts. “We zetten onze gebouwen open voor bedrijven, profit- en non-profitorganisaties en overheden, en creëren een ontmoetingsplek die creativiteit en innovatie uitademt. Hier vinden we goede potgrond om ideeën te laten rijpen en te vertalen in praktijkgerichte onderzoeks- en dienverleningsprojecten.”

PXL-Research omvat de expertisecentra Innovatief Ondernemen, Log-IC, Smart ICT, Bouw en energie, Bio-Research, MAD-Research, Music Research, Zorginnovatie, Onderwijsinnovatie en Social Work-Research.

http://www.pxl.be

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s