Handige Prins Carnaval Christopher 1 volgt Serge 1 in Hasselt

Standaard

De Koninklijke Orde van het Klaverblât heeft op zaterdagnamiddag 12 november 2016 Hasselaar Christopher 1 aangesteld als 67ste Prins Carnaval van Hasselt. Hij volgt Serge 1 op en gaat een boeiend carnavalsjaar tegemoet. Jeugdprins blijft Robbe 1 nog even aan de macht tot 25 maart 2017, net vóór de kindercarnavalstoet door Hasselt. Het trio De Knappe Koppen mochten de aanstelling muzikaal animeren om de nodige ambiance erin te brengen.

Prins Carnaval Christopher 1 is 28 jaar en vrij jong om de titel te dragen, dankzij de verjonging die de KOVK wou doorvoeren. “Ik heet Christopher Dekens, ben echte Hasselaar van de Maastrichtersteenweg en gehuwd met Alyssa. Samen hebben we een dochtertje. Mijn beroep heeft veel met handigheid te maken, want als klusjesman van mijn firma De Handige in Kortessem lever ik diensten aan particulieren, bedrijven, instellingen en organisaties. Het carnavalbloed heb ik van thuis meegekregen, omdat mijn ouders in het bestuur zaten van carnavalvereniging De Hesselierkes. Mijn grootvader was kapper en ook lid van De Torriadors, de carnavalvereniging van de coiffeurs. En mijn nicht Daisy was in 2010 Prinses Carnaval van België. Mijn hobby is na rugby ook luisteren naar en plezier maken op carnavalmuziek”, speechte hij in het Hasselts dialect.Volgens Thierry Germeys namens Liveke gaat Christopher 1 een plezant carnavalseizoen tegemoet en zal het voor hem een enige ervaring in zijn leven worden, net als hij enkele jaren geleden toen hij de scepter met de macht een seizoenlang mocht bijhouden. 

http://www.kovkhasselt.be

Geef een reactie

