Grims verhalen 3: ‘Het geheim van mijn man’ van Liane Moriarty

Standaard

het-geheim-van-mijn-man

Om de veertien dagen brengt boekhandel Grim in de Hasseltse Maastrichterstraat een boekbespreking op Focus op Hasselt. Hun derde verhaal gaat over ‘Het geheim van mijn man’ van Liane Moriarty.

De vrolijk gekleurde cover van ‘Het geheim van mijn man’” viel me al vaker op.  Eigenlijk mag het niet, maar soms beoordeel je een boek al op de buitenkant en deze kaft had me zin doen krijgen in een goed en snel verhaal.  Ik werd niet teleurgesteld.

De Australische Cecilia, moeder van 3, fanatiek gebruiker van tupperware en hypergeorganiseerd, stuit op zolder op een brief.  De schrijver: haar echtgenoot, op dat moment op zakenreis.  De geadresseerde: zijzelf.  Toch is het duidelijk dat zij de brief niet had moeten vinden.  Op de omslag staat duidelijk vermeld dat hij pas gelezen mag worden na zijn dood.  Cecilia staat voor een dilemma.  Openmaken …. of toch niet?

Van zodra je de hoofpersonages hebt leren kennen drijft Moriarty het ritme op.  Wat volgt is volbloed pageturner. Spannend, meeslepend met toch voldoende psychologische diepgang.   Het verhaal zit goed in elkaar en weet je tot het einde toe te boeien.  Om heerlijk aan door te lezen!

‘Het geheim van mijn man’ is uitgegeven bij Bruna, telt 400 pagina’s en kost bij Grim 19.95 euro.

Geef een reactie

